
FORPHEUS - pierwszy robot-trener ping-ponga
6 marca 2017, 13:57FORPHEUS to pierwszy na świecie robot, który uczy ludzi grać w ping-ponga. Wyprodukowała go japońska firma Omron.

Sztuczna inteligencja rozgromiła pokerzystów
31 stycznia 2017, 12:07Padła kolejna bariera oddzielająca ludzką i sztuczną inteligencję. Program Libratus rozgromił światową czołówkę pokerzystów. W nielimitowanym Texas Hold'em sztuczna inteligencja zdobyła na ludziach 1.766.250 dolarów. Dong Kim przegrał z Libratusem 88.649 USD, Jimmy Chou zubożał o 522.857 dolarów, Jason Les stracił 880.087 USD, a Daniel McAulay musiał zapłacić 277.657 USD.

Lego Life - serwis społecznościowy dla miłośników lego
31 stycznia 2017, 12:05Lego wdrożyło bezpieczny serwis społecznościowy dla dzieci poniżej 13. roku życia. Aplikację Lego Life opisuje się jako przyjazną najmłodszym użytkownikom Sieci wersję Instagrama o tematyce związanej z klockami.

Nie żyje Masaya Nakamura, założyciel Namco, twórca Pac-Mana
31 stycznia 2017, 10:41Masaya Nakamura, założyciel firmy Namco i "ojciec Pac-Mana" zmarł w wieku 91 lat. Stworzona w jego firmie gra Pac-Man jest do dzisiaj fenomenem kulturowym, a Księga Rekordów Guinessa uznała ją za najbardziej popularną grę w automatach na żetony.

Mężczyźni powinni unikać rocka przy grach planszowych
13 grudnia 2016, 13:21Grając w gry planszowe, mężczyźni powinni unikać muzyki rockowej. Ich wyniki może zaś poprawić muzyka klasyczna.

Dojrzewanie zmienia sposób przetwarzania i zapamiętywania twarzy
4 października 2016, 06:15Dojrzewanie zmienia postrzeganie twarzy. Wg psychologów, stanowi to część procesu przygotowania do przyjęcia dorosłych ról społecznych.
Uczeń w laboratorium znanej uczelni dzięki projektowi STEM4youth
30 września 2016, 05:41Pokazanie, jaką pracę mogą zdobyć absolwenci kierunków ścisłych i jak na rozwoju tych nauk zyskują gospodarka i społeczeństwo – to główne zadanie programu STEM4youth. Badacze z kilku krajów Unii Europejskiej, koordynowani przez naukowców z Politechniki Warszawskiej, opracowują w tym celu platformę e-learningową i materiały dydaktyczne, które pokażą, że przedmioty ścisłe opłaca się studiować.

Wszystko zależy od tego, czy mózg wierzy w nikotynę
23 września 2016, 11:38To, jak mózg reaguje na nikotynę, zależy od przekonań palącego nt. zawartości alkaloidu w papierosie.

Rozrywkowa wizualizacja zmian klimatu i lodu Antarktyki
26 sierpnia 2016, 05:07Naukowcy i programiści połączyli siły i wspólnie stworzyli grę, która pokazuje, w jaki sposób zmiana klimatu wpływa na pokrywę lodową Antarktyki. "Ice Flows" ma zwiększać świadomość graczy, a jednocześnie zapewniać im dobrą rozrywkę

Już wkrótce odbędą się 7. mistrzostwa świata w chowanego
24 sierpnia 2016, 12:04Mało kto o tym wie, ale od kilku lat we Włoszech organizowane są mistrzostwa świata w chowanego.